Rabu, Jun 18, 2014

Tangkal Berbisa....



Assalamualaikum wbt....



Segala puji-pujian hanya layak untuk ALLAH SWT Tuhan semesta alam, dan Nabi Muhammad utusan Allah penyampai risalah petunjuk dan penyuluh bagi seluruh umat...
Selawat dan salam ke atas Penghulu kita tercinta Nabi Muhammad SAW, kepada keluarga baginda dan para sahabat….



Seminggu yang lepas saya didatangi seorang sahabat meminta pandangan dan bantuan dari saya…..sahabat saya ini sering nampak kelibat di dalam rumahnya sejak kebelakangan ini, dan anak kecilnya juga sering menangis malam dan ada ketikanya menunjuk ke arah sesuatu yang tidak kelihatan pada mata kasar manusia….arah yang ditunjuk pula adalah sebuah bilik di rumahnya, bilik yang ada menyimpan “ajimat”  yang diberi oleh seseorang yang mereka kenali…..



Saya meminta izin sahabat untuk membawa ajimat tersebut kepada saya keesokan harinya untuk di”tawar”kan….



Keesokan hari, seperti yang dijanjikan, sahabat memberikan ajimat tersebut kepada saya, bukan satu, tapi dua tangkal ajimat sekaligus…..kemas dibalut kain putih, dan dililit dengan benang putih…




Saya minta izin pada sahabat untuk “tawarkan” bisa dan hapuskan ajimat tersebut….sahabat saya bersetuju kerana bimbang akan gangguan yang akan berterusan sekiranya masih menyimpan ajimat tersebut di rumah mereka…



Saya gunakan waktu rehat tengahari, lepas Solat Zohor, untuk melaksanakan tugas yang diamanahkan….



Untuk mengetahui samada ajimat ini “berbisa” atau tidak, saya bacakan ayatul Qursi tiup dan kunci pergelangan  tangan kanan…manakala tangan kiri saya bacakan ayat Qursi dan kunci pada bahagian siku.



Saya genggam kedua ajimat dengan tangan kanan….dan dapat saya rasakan getaran halus pada tapak tangan kanan saya, tapi tiada rasa sakit atau kebas dirasakan….kemudian saya genggam pula dengan tangan kiri, getaran yang sama dirasakan tetapi lama kelamaan tapak tangan kiri terasa sakit menyucuk dan rasa kebas hingga ke siku….”boleh tahan bisa barang ni”, bisik hati saya….



Saya letakkan kembali kedua ajimat tersebut pada bekasnya…..kemudian sambil tangan kanan memegang siku kiri, saya bacakan wirid Hizb Sakron 3x, perlahan-lahan saya lurutkan dari siku ke jari-jari tangan kiri sambil menzikirkan ASMA ALLAH dalam hati…..Alhamdulillah rasa sakit dan kebas beransur-ansur hilang….



Setelah mengatur kembali pernafasan….saya buka kunci jurus INTI KAROMAH AYATUL QURSI untuk saya tarik sisa-sisa bisa @ jin @ sebarang aura negative yang berasal dari ajimat tersebut sekiranya masih ada yang tertinggal di rumah sahabat saya….



Hampir  5 minit proses penarikan berjalan…..setelah selesai, lalu saya kunci kedua-dua ajimat tersebut dengan kaedah ALIF LAM MIM dan NUN dalam ZIKIR INTI NUR KALIMAH….



Saya tidak terus menghapuskan ajimat-ajimat tersebut kerana masa rehat tengahari itu agak singkat, dan saya perlu kembali bertugas seperti biasa.



Pada malamnya, saya berjumpa seorang sahabat yang ada kebolehan “scanning secara batiniah”….saya memintanya untuk scan kedua ajimat tersebut, dia dapat lihat secara batiniah  ada dua penjaga bagi setiap ajimat tersebut dari kalangan jin kafir tingkat tinggi….walaubagaimanapun mereka terbelenggu dalam pagar besi kerana kuncian yang dilakukan….Wallahua’lam…



Saya tidak mahu membuang masa lagi, lalu kedua ajimat tersebut saya rukyah kemudian saya bakar hingga tinggal abu….pada mulanya ingin saya buka untuk mengetahui isi kandungan ajimat tersebut tetapi gerak hati menyatakan jangan melakukannya….saya serahkan segalanya pada kekuatan dan kekuasaan Allah SWT…



Selang beberapa hari sahabat saya bertemu dengan saya, dia menyatakan dia tidak lagi melihat sebarang kelibat di rumahnya, dan anaknya tidak lagi menangis malam atau menunjuk ke arah bilik yang pernah menyimpan ajimat tersebut….selain itu rumahnya terasa sejuk, dan terasa tenang ketika beribadat…..

Alhamdulillah, puji dan syukur hanya untuk ALLAH SWT….Saya hanyalah si tukang doa…


Tiada ulasan:

RITEQ Sandakan....adalah perkongsian secebis dari kisah hidupku, pendapat peribadiku, dan secubit pengalaman dari kisah-kisah rawatan...Dan jika ada artikel yang aku copy paste di sini bukan bertujuan untuk menciplak, tapi untuk dikongsi dan disebarkan....InsyaAllah, pasti dinyatakan tuan punya hak artikel tersebut....jika ada protes, sila e-mail saja, tindakan akan diambil serta-merta.

Lain-lain catatan yang mungkin ingin anda baca...