Ahad, Julai 10, 2011

Pentas Opera....Jangan Mudah Lupa......

Suatu ketika dahulu, Nabi Musa didatangi dengan sakit perut yang amat sangat.
Maka diadukan kepada ALLAH, maka ALLAH memerintahkan agar Nabi Musa pergi ke sebuah pokok, ambil daunnya dan kunyah daun tersebut.

Maka pergi la Nabi Musa ke pokok yang diperintahkan itu, ambil daunnya lalu dikunyahnya daun itu, maka hilang lah sakit perut Nabi Musa.

Beberapa ketika selepas itu, sakit perut itu datang kembali. Nabi Musa terus pergi ke pokok itu, diambilnya daun itu kemudian dikunyah daun tersebut. Namun, sakit perutnya tidak hilang.

Tidak tahan akan sakit perut itu, Nabi Musa mengadu kepada ALLAH tentang hal itu.
ALLAH pun berfirman kepada Nabi Musa; 
"Dahulu ketika kau sakit, kau datang meminta kepadaKu dan Aku sediakan jalan buatmu. Tapi kini, ketika kau sakit, kau terus ke pokok itu tanpa meminta pertolongan kepada-KU........"

"Jadi sebelum makan Panadol, niat & berdoa lah terlebih dahulu mohon kesembuhan dari Allah, kerana kesembuhan itu milik ALLAH, bukan dari si Panadol...." :)

Tiada ulasan:

RITEQ Sandakan....adalah perkongsian secebis dari kisah hidupku, pendapat peribadiku, dan secubit pengalaman dari kisah-kisah rawatan...Dan jika ada artikel yang aku copy paste di sini bukan bertujuan untuk menciplak, tapi untuk dikongsi dan disebarkan....InsyaAllah, pasti dinyatakan tuan punya hak artikel tersebut....jika ada protes, sila e-mail saja, tindakan akan diambil serta-merta.

Lain-lain catatan yang mungkin ingin anda baca...